Strategie a metody reedukace dyslexie v zahraničí – Bc. Marie Kosmáková
Bc. Marie Kosmáková
Bachelor's thesis
Strategie a metody reedukace dyslexie v zahraničí
Strategies and methods in reeducasion of dyslexia in foreing countries
Abstract:
Bakalářská práce na téma Strategie a metody reedukace dyslexie v zahraničí je v teoretické části zaměřena na základní problematiku specifických poruch učení. Cílem práce je zkoumání přístupu k reedukaci dyslexie v zahraničí, konkrétně ve Spojených státech amerických a porovnat používané metody s metodami, které se užívají v České Republice zahraničí.Abstract:
Bachelor work on the subject of Strategies and methods of remedy of dyslexia in foreign countries in theory part focuses on basic problems of specific learning disabilities. Purpose of this work is to study approach to remedy of dyslexia in foreign countries and compare used methods with methods used in the Czech Republic.Keywords
Specifické poruchy učení definice etiologie a klasifikace specifických poruch učení diagnostika a reedukace specifických poruch učení poradenský systém Rámcový vzdělávací program složky čtení fonemické uvědomění fonetika plynulost slovní zásoba porozumění textu/ specific learning disabilities definitions etiology clasification of specific learning disabilities diagnosis and remedy of specific learning disabilities support systém Framework Educational Programme elements of reading phonemic awareness fonics fluency vocabulary reading comprehension.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xtdsk/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 5. 2008
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Faktory a podmínky ovlivňující vzdělávání a naplňování potenciálu u žáků s dvojí výjimečností
Petra Baranová -
Diagnostika a ortoptická léčba u pacienta s vývojovou poruchou učení
Adéla Mistrová -
Vzdělávání žáka s ADHD a SPU na ZŠ a na víceletém gymnáziu s uměleckým zaměřením
Pavla Burešová -
Skupinová reedukace specifických poruch učení žáků 2. stupně ZŠ v pedagogicko-psychologické poradně
Dana Fialová -
Prevence a reedukace specifických poruch učení pomocí metody EEG-biofeedback
Markéta Luňáková -
Možnosti reedukace specifických poruch učení v dyslektických kroužcích základních škol v okresu Břeclav
Monika Válková