Tomáš Svěrák
Bachelor's thesis
Psychologie ve webdesignu
Psychology in webdesign
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím psychologie při návrhu webových stránek a jejich působením na návštěvníky. Teoretická část rozebírá motivaci, vnímání a ovlivňování návštěvníků a stručně shrnuje proces návrhu webových stránek. V empirické části je komparován vliv původních a nových webových stránek, které jsou navrženy dle principů popsaných v teoretické části. Respondenti vyjadřovali svůj názor …moreAbstract:
The bachelor thesis is about psychology in webdesign and the way it influences a visiter. The theoretical part is about motivation, perception and influencing the visitors and shortly sums up the informations about proces of web development. The empirical part then compares the influences of the primary websites and the new ones, that are designed according to the principles in the theoretical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 3. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ing. Pavel Michálek, Ph.D.
- Reader: Ondřej Nosek, Mgr.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Psychologické souvislosti vnímání času pacientů při čekání na ošetření na nízkoprahovém urgentním příjmu
Ondřej Jahoda -
Vymezení pojmu cílová skupina senioři
Blanka Matějková -
Senioři jako skupina ovlivněná možnou sociální exkluzí na příkladu vybrané sociální služby
Kateřina Pešlová -
Senioři jako cílová skupina pro komerční reklamu
Monika MINÁRECHOVÁ -
Vliv konfese na percepci marketingových sdělení – věřící (katolíci) jako specifická cílová skupina
Johana Holubová -
Děti jako cílová skupina mediální persvaze
Petr ADAM -
Improving User Experience and Conversion Rates in E Commerce through Content in an Industry-specific B2B Environment
Adéla Hurtíková -
Motivace zaměstnanců ve státním sektoru se zaměřením na nefinanční nástroje motivace
Lenka Ondřichová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights