Critical Factors for the Successful Introduction of Internal Communication Portals in the Retail Sector – Stefanie Eckart
Stefanie Eckart
Doctoral thesis
Critical Factors for the Successful Introduction of Internal Communication Portals in the Retail Sector
Critical Factors for the Successful Introduction of Internal Communication Portals in the Retail Sector
Abstract:
Eckart, Stefanie. Critical Factors for the Successful Introduction of Internal Communication Portals in the Retail Sector. (Kritické faktory úspěšného zavedení interních komunikačních portálů v maloobchodním sektoru.) Dizertační práce. Brno: Mendelova univerzita, 2020.Digitalizace vedla k revoluci v maloobchodním sektoru. Termíny jako velká data, automatizace, umělá inteligence a konektivita se běžně …moreAbstract:
navýšení svých technologických řešení. Avšak i přes dobré technologické vybavení a otevřenost vůči práci z domova německé společnosti nemohou utlumit obavy svých zaměstnanců z ekonomických dopadů.Příspěvek této dizertace pro praktický život spočívá v holistickém posouzení zavedení portálových řešení a v doporučeních pro maloobchodní společnosti. Rozšířené modely zavádění portálů pomáhají společnostem …moreAbstract:
Eckart, Stefanie. Critical Factors for the Successful Introduction of Internal Communication Portals in the Retail Sector. Dissertation. Brno: Mendel University, 2020.Digitization has led to a revolution in the retail sector. Terms such as big data, automation, artificial intelligence and connectivity are commonly used to describe ways of working, work content and professions. Along with the concomitant …moreAbstract:
anies planning portal solutions not to lose sight of the necessary project steps and factors for success.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2020
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Helena Chládková, Ph.D.
- Reader: Kateřina Ryglová, doc. Ing., Ph.D., Tomáš Macák, doc. Ing., Milan Palát, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ECKART, Stefanie. \textit{Critical Factors for the Successful Introduction of Internal Communication Portals in the Retail Sector}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2020. Available from: https://theses.cz/id/akw5po/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Business Management and Economics
Theses on a related topic
-
Corporate Internal Communication - SharePoint and document sharing platform
Klára Foltýnová -
Communication in a business environment
Ruomeng Zhuge -
De L'Importance de la gestion de la communication au sein des équipes-projets interculturelles et virtuelles - Une Étude de cas
Christelle MIRAMON -
New types of media and its influence on the corporate communication
Anna Gordeeva -
Management znalostí jako konkurenční výhoda firmy
Michal Havlíček -
Management znalostí a jeho přínos pro organizaci
Matěj ČAPEK -
Budování corporate identity pomocí nástrojů marketingové komunikace
Klára Pokutová -
Proposal for the development of corporate culture at Logoprint
Volodymyr Ushno