Monika ŠOFROVÁ

Master's thesis

Výuka českého jazyka pro vietnamské žáky českých základních škol s nulovou znalostí vyučovacího jazyka

Teaching Czech language at elementary schools in the Czech Republic to Vietnamese learners with zero knowledge of the target language
Abstract:
Rozrůstající se vietnamská komunita v České republice poukazuje na důležitost, jenž je třeba přikládat výuce vietnamských dětí s nulovou znalostí českého jazyka. Postoj pedagogů k výuce těchto žáků na základních školách je společně s tvorbou a aplikací pracovních listů hlavním tématem této práce. První část je teoretickým shrnutím rozdílů mezi oběma jazyky, přičemž je zároveň diskutován pojem žák …more
Abstract:
The growing Vietnamese community in the Czech republic reveals the importance of teaching Vietnamese children without knowledge of the czech language. The attitude of teachers for teaching these pupils at the primary schools, together with the creation and application of worksheets in practice, is the general topic of this work. The first part is a theoretical summary of the differences between these …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jiří Hasil, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠOFROVÁ, Monika. Výuka českého jazyka pro vietnamské žáky českých základních škol s nulovou znalostí vyučovacího jazyka. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta