Bc. Barbora Mrázková
Bachelor's thesis
Konkurenční prostředí malých pivovarů
Competitive environment micro brewerys
Abstract:
Cílem této práce je identifikace nástrojů vhodných k analýze konkurenčního prostředí, jejich následná aplikace na prostředí malých pivovarů ve Středočeském kraji a vytvoření návrhů pro zlepšení u vybraných zástupců odvětví. V první části je rozebráno konkurenční prostředí obecně a také jsou zde přiblíženy nástroje strategické analýzy. Dále je zde popsána historie pivovarnictví ve světě i české republice …moreAbstract:
The aim of this work is to identify the appropriate tools for analyzing the competitive environment, their application on the environment of small breweries in the Central Region of the Czech republic and to develop proposals for the improvement of selected industry representatives. In the first part it discusses the competitive environment in general and also describes tools of strategic analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2015
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/12818/vsh_b/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 9. 2015
- Supervisor: PhDr. Jan Máče, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Josef Vlček, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Hospitality Management
Theses on a related topic
-
Analyza marketingového mixu vybrané společnosti
Marie Suchánková -
Marketingová situační analýza – nedílná součást zahájení podnikání
Alexandra Gutorova -
Analýza marketingových aktivit vybraného společnosti
Jiří März -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Anna Hrachovcová -
Analýza marketingové komunikace Penzionu Taťána
Denisa Kopčilová -
Komunikační mix konkrétní společnosti
Ondřej KVAČKAJ -
Komunikační mix firmy vstupující na polský trh
Michal Trnka -
Analýza potenciálu produktu Hot Cider Mix společnosti Pivovar ZUBR a. s.
Tomáš Klein