Peer Review of Written Assignments: Action Research at a Czech Upper Secondary School – Bc. Petra Vybíralová
Bc. Petra Vybíralová
Master's thesis
Peer Review of Written Assignments: Action Research at a Czech Upper Secondary School
Peer Review of Written Assignments: Action Research at a Czech Upper Secondary School
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o akčním výzkumu, který proběhl v hodinách anglického jazyka jedné skupiny studentů posledního ročníku na střední odborné škole. Studenti psali a vzájemně hodnotili šest maturitních písemných prací. Svým spolužákům poskytovali kvalitativní a formativní vzájemnou zpětnou vazbu pomocí checklistů. Údaje jsou založeny na dotaznících, reflexi učitele a checklistech. Cílem …moreAbstract:
The thesis reports on action research conducted within four months of the final year of EFL classes at a Czech upper secondary school. The students wrote and peer-reviewed six school-leaving exam writing assignments and were trained to do so. The peers provided their classmates with qualitative and formative peer feedback using checklists. The data is based on questionnaires, teacher reflection and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gkioh/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VYBÍRALOVÁ, Petra. \textit{Peer Review of Written Assignments: Action Research at a Czech Upper Secondary School}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2023. Available from: https://theses.cz/id/b6bz4d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ -
Výuka anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy
Bára Forejtová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská -
Didaktické využití filmu "The Shawshank Redemption" ve výuce anglického jazyka:Výuka jazyka současně se zpřístupněním odlišné kultury
Naděžda Vacatová -
Přínosy užívání mateřského jazyka v hodinách anglického jazyka
Martina CHVÁLOVÁ