Souvislost mezi výkonovou motivací žáků středních škol a jejich postavením ve školní třídě – Mgr. Martina Hirtlová
Mgr. Martina Hirtlová
Master's thesis
Souvislost mezi výkonovou motivací žáků středních škol a jejich postavením ve školní třídě
The relationship between achievement motivation of secondary school students and their social position in the classroom
Abstract:
The aim of this study was to explore the relationship between achievement motivation of secondary school students and their social position in the classroom. The study is also focusing on gender differences and differences between schools in studied characteristics. Theoretical part informs about motivation, particularly achivement motivation and classroom as a small social group with focus on social …moreAbstract:
Cieľom tejto práce bolo zisťovanie vzťahov medzi výkonovou motiváciou žiaka strednej školy a jeho postavením v školskej triede, so zameraním aj na rozdiely medzi pohlaviami a žiakmi jednotlivých škôl v skúmaných charakteristikách. Teoretická časť informuje o motivácii, najmä o výkonovej motivácii a školskej triede ako malej sociálnej skupine s dôrazom na postavenie jednotlivca v nej. Výsledky výskumu …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vnxgb/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
- Reader: PhDr. Katarína Millová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HIRTLOVÁ, Martina. \textit{Souvislost mezi výkonovou motivací žáků středních škol a jejich postavením ve školní třídě}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/b8njhb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Eye of the teacher: Using eye tracking to explore professional vision of teachers and teachers gaze
Zuzana Juříková -
Using Tolkien adaptations in the classroom: The Lord of the Rings vs The Rings of Power
Jakub ČERVINKA -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Towards the Implementation of Content-Based Instruction in the EFL classroom
Tereza Brzá -
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Elena Dačeva -
Souvislosti mezi osobnostními rysy, výkonovou motivací a akademickou úspěšností vysokoškolských studentů
Michaela Macková -
Souvislosti mezi osobnostními rysy, výkonovou motivací a akademickou úspěšností vysokoškolských studentů
Michaela Macková -
Osobnostní determinanty výkonové motivace vysokoškolských studentů
Elena Barbiriková