Krajina pamäte ako domov - vo filmoch Alaina Resnaisa Prozreteľnosť a Môj strýko z Ameriky – Monika Midriaková
Monika Midriaková
Bakalářská práce
Krajina pamäte ako domov - vo filmoch Alaina Resnaisa Prozreteľnosť a Môj strýko z Ameriky
Memory landscape as home in films of Alain Resnais Providence and My American Uncle
Anotace:
Táto práca analyzuje filmy Prozreteľnosť a Môj strýko z Ameriky režiséra Alaina Resnaisa. Skúma dva rozdielne pristupy k vnímaniu rozprávača, rozoberá montážne postupy a vytváranie filmového priestoru. Sleduje v jednom prípade rozprávača ,,nespoľahlivého", ktorý je postavou príbehu a jeho spolutvorcom. V druhom prípade rozprávača - komentátora, ktorý je mimo príbehu, nijak doňho nezasahuje, ani sa …víceAbstract:
This work analyzes the films "Providence" and "My American Uncle" directed by Alain Resnais.It examines two different approaches to the narrator concept, discusses the montage procedures and the creation of film space. It follows in one case an "unreliable" narrator, who is a figure in the story and its co-creator. In the second case a narrator - commentator, who is outside the story, does not interfere …víceKlíčová slova
střihová skladbaKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmoví režiséři
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 9. 2013
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/7789
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 9. 2013
- Vedoucí: Helena BENDOVÁ
- Oponent: Jan DAŇHEL
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MIDRIAKOVÁ, Monika. \textit{Krajina pamäte ako domov - vo filmoch Alaina Resnaisa Prozreteľnosť a Môj strýko z Ameriky}. Online. Bakalářská práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/bcxnu6/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) In the license agreement the author has granted the following: d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 17. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Kinematografie metamorfózy: Tělo a transformace ve filmech Bertranda Mandica
Eliška Lubojatzká -
Transformace a strukturální rysy politické kinematografie
Aliaksandr Stelchanka -
Srovnání témat naší a evropské kinematografie - Česká nová vlna a Francouzská nová vlna
Michal LÖFLER -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Vývoj ochrany autorských práv audiovizuálních děl: autorskoprávní problematika filmových děl
Jana Lohrová -
Postava Martina Becka ve filmových adaptacích vybraných děl spisovatelské dvojice Maj Sjöwall a Per Wahlöö od 60. do 90. let
Sabina Adlerová -
Rozbor vybraných filmových děl s reflexí psychiatrických aspektů
Lucie Hořavová