Le film comme le moyen d’éducation multiculturelle en classe de FLE – Bc. Barbora Plšková
Bc. Barbora Plšková
Bachelor's thesis
Le film comme le moyen d’éducation multiculturelle en classe de FLE
Film as a means of multicultural education in French language teaching
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of multicultural education and its integration into French language teaching, in this case with the help of the film Serial (Bad) Weddings (in French Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu ?). The first part is the theoretical part, where the use of film as a teaching tool is described, then what multicultural education is and what it involves, and also some basic …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem multikulturní výchovy a jejím začleňováním do výuky francouzského jazyka, v tomto případě za pomocí filmu Co jsme komu udělali? První částí je část teoretická, kde je popsáno využití filmu jakožto výukového prostředku, dále co je to multikulturní výchova a co všechno zahrnuje a také jsou zde uvedeny základní informace týkající se výše zmíněného filmu. Ve druhé …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ado5u/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
French Language for Education / French Language for Education
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Diversity in Education: Multicultural Approaches in Education Systems
Eva Forejtková -
Racism and Multicultural Education
Hana MIŠURCOVÁ -
Differentiation in a Multicultural School
Lenka Himerová