Tereza Kleinová

Master's thesis

Role kultury v psychologii reklamy

The role of culture in the psychology of advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem kultury na tvorbu reklam. S kulturou úzce souvisí přístupy globálních firem k mezinárodní reklamní komunikaci. Kulturní aspekty mají klíčový vliv na mezinárodní komunikační strategii jednotlivých globálních firem, a proto je pro firmu zásadní, kterou strategii si zvolí, aby její reklamní sdělení byla efektivní. Cílem práce je z pohledu psychologie reklamy analyzovat …more
Abstract:
Master thesis is focused on the influence of culture on the creation of advertisements. The approaches of global companies to international advertising communication are closely related to culture. Cultural aspects have a key influence on the international communication strategy of each global company, and therefore it is crucial for the company which strategy it chooses in order for its advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 6. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2020
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79601