Tereza Kleinová
Master's thesis
Role kultury v psychologii reklamy
The role of culture in the psychology of advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem kultury na tvorbu reklam. S kulturou úzce souvisí přístupy globálních firem k mezinárodní reklamní komunikaci. Kulturní aspekty mají klíčový vliv na mezinárodní komunikační strategii jednotlivých globálních firem, a proto je pro firmu zásadní, kterou strategii si zvolí, aby její reklamní sdělení byla efektivní. Cílem práce je z pohledu psychologie reklamy analyzovat …moreAbstract:
Master thesis is focused on the influence of culture on the creation of advertisements. The approaches of global companies to international advertising communication are closely related to culture. Cultural aspects have a key influence on the international communication strategy of each global company, and therefore it is crucial for the company which strategy it chooses in order for its advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 6. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79601
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2020
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79601
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Success Factors of Standardized International Communication Campaigns
Michael Bahles -
Etika reklamní komunikace v ČR a v zahraničí
Martina MÜLLEROVÁ -
Analýza marketingové komunikace vybraných bankovních produktů v mezinárodní bance
Marie Chodorová -
Marketingová komunikace mladých bank na českém trhu
Daniel Tuček -
Marketing communication: Advertising and Promotional Strategy of Bottlers’ Nepal Limited
Aarjana Khadka -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
New Forms of Advertising Affecting Devolli Corporation
Ardita Kasemi -
Marketingová komunikace mobilních operátorů v České republice s důrazem na využití reklamy
Matěj Havlíček