Bc. Martina Žeňuchová

Master's thesis

The implementation of warm-up activities as a motivational strategy. A comparative analysis of English and German classroom.

The implementation of warm-up activities as a motivational strategy. A comparative analysis of English and German classroom.
Abstract:
Táto práce se zabývá implementací warm-up aktvit jako motivační strategii ve výuce jazyka. Teoretická část nabízí shrnutí různých přístupů k zkoumaní motivaci, a taky přehled vybraných motivačních strategií. Praktická část se skládá z kvalitativního a kvantitativního výzkumu s cílem pozorovat strukturu hodin jazyka, chování učitelů a projevy motivace v chování studentů před a po zavedení warm-up aktivit …more
Abstract:
This thesis focuses on the implementation of warm-up activities as a motivational strategy in the language learning. Theoretical part of the thesis offers a summary of the most significant approaches to motivational research and an overview of chosen motivational strategies. The empirical part consists of a combination of qualitative and quantitative research. The aim of the research part is to observe …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2017
  • Supervisor: Mgr. Linda Nepivodová
  • Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta