The implementation of warm-up activities as a motivational strategy. A comparative analysis of English and German classroom. – Bc. Martina Žeňuchová
Bc. Martina Žeňuchová
Master's thesis
The implementation of warm-up activities as a motivational strategy. A comparative analysis of English and German classroom.
The implementation of warm-up activities as a motivational strategy. A comparative analysis of English and German classroom.
Anotácia:
Táto práce se zabývá implementací warm-up aktvit jako motivační strategii ve výuce jazyka. Teoretická část nabízí shrnutí různých přístupů k zkoumaní motivaci, a taky přehled vybraných motivačních strategií. Praktická část se skládá z kvalitativního a kvantitativního výzkumu s cílem pozorovat strukturu hodin jazyka, chování učitelů a projevy motivace v chování studentů před a po zavedení warm-up aktivit …viacAbstract:
This thesis focuses on the implementation of warm-up activities as a motivational strategy in the language learning. Theoretical part of the thesis offers a summary of the most significant approaches to motivational research and an overview of chosen motivational strategies. The empirical part consists of a combination of qualitative and quantitative research. The aim of the research part is to observe …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/knahf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2017
- Vedúci: Mgr. Linda Nepivodová
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ŽEŇUCHOVÁ, Martina. \textit{The implementation of warm-up activities as a motivational strategy. A comparative analysis of English and German classroom.}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/bhkxz4/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Influence of Selected Motivational Strategies on English Learners in Company Courses
Hana Humpolíková -
Influence of Selected Motivational Strategies on English Learners in Company Courses
Hana Humpolíková -
Towards learner-centeredness: Motivational strategies in Lower-secondary English classes
Veronika Röhrichová