Literatura como ferramenta didática no ensino de português língua estrangeira (com a focalização nos tempos indicativos passados e no aspeto verbal) – Bc. Tereza Vokatá
Bc. Tereza Vokatá
Master's thesis
Literatura como ferramenta didática no ensino de português língua estrangeira (com a focalização nos tempos indicativos passados e no aspeto verbal)
Literature as a didactic tool for teaching Portuguese as a foreign language (with a focus on past indicative tenses and verbal aspect)
Abstract:
The aim of the thesis is to create didactic material based on a simplified version of the short story Pai contra Mãe by the Brazilian author Machado de Assis. The knowledge from the theoretical part is then applied to the didactic material itself. In the individual chapters, students will practice Portuguese indicative past tenses and verbal aspect, which cause problems for Slavic students. The exercises …moreAbstract:
Cílem práce je vytvoření didaktického materiálu, založeného na zjednodušené verzi povídky Pai contra Mãe brazilského autora Machado de Assis. Poznatky z teoretické části jsou pak aplikovány do samotného didaktického materiálu. Studenti si v jednotlivých kapitolách procvičí portugalské indikativní minulé časy a slovesný vid (aspeto verbal), jež působí slovanským studentům problémy. Vytvořená cvičení …more
Language used: Portuguese
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v50ji/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 7. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Iva Svobodová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Bc. Jan Buďa, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOKATÁ, Tereza. \textit{Literatura como ferramenta didática no ensino de português língua estrangeira (com a focaliza\c cão nos tempos indicativos passados e no aspeto verbal)}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2021. Available from: https://theses.cz/id/blss0o/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Portuguese Language and Literature
Theses on a related topic
-
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Výuka předmětu didaktika ruského jazyka na Latvijas Universitate.
Markéta Šťastná -
Role mateřského jazyka v koncepci komunikativní didaktiky a možnosti její realizace při výuce německého a anglického jazyka na základních školách v ČR
Veronika Husová -
Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka
Jana Veličková -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Ochota studentů komunikovat ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Jaroslava Jelínková -
Na přesnosti záleží: zkoumání přesnosti žákovského jazyka u pokročilých studentů angličtiny v českém terciárním vzdělávání
Simona Kalová -
Teaching English through Literature Using Alice’s Adventures in Wonderland by Lewis Carroll
Barbora Šůstková