Ing. Juraj Barťák
Bachelor's thesis
Vliv médií na utváření veřejného mínění
Influence of Media in shaping public opinion
Abstract:
The bachelor thesis`s aim is to familiarize the reader with media and their functioning and to confirm the infuence of mass media in shaping public opinion. The practical part is based on the theory of agenda setting. The bachelor thesis was divided into eight chapters. These chapters are about media, media developement, types of media and about public opinion as well. I used a questionnaire to confirm …moreAbstract:
Cieľom bakalárskej práce bolo oboznámiť čitateľa s mediálnou problematikou a potvrdiť fakt, že masmédiá vplývajú na utváranie verejnej mienky. V praktickej časti práca vychádzala z teórie agenda setting. Práca bola rozdelená do ôsmich kapitol. V jednotlivých kapitolách som okrem médií, ich vývoja, funkcií, typov médií, opísal aj verejnú mienku. V praktickej časti som sa snažil na základe dotazníka …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/iwl02/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.
- Reader: prof. MgA. Jiří Svoboda
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová -
NATO and Cyber: Content Analysis of Alliance’s Strategic Concepts and Summit Declarations
Michaela Prucková -
Japanese Strategic Documents: Content Analysis of the National Program Defense Guidelines
Martina Staroňová -
Information Content Analysis in Automated Fluorescence Microscopy
Silvie Luisa Brázdilová -
Pro-life aktivismus jako hybatel změny? Agenda setting v české katolické církvi
Kateřina Vyhňáková -
Agenda setting: zkoumání vlivu médií na českou veřejnost
Lenka Jančarová -
Krize brněnské koalice: politická realita, nebo mediální fikce? Agenda setting v komunální politice
Alžběta Nečasová -
Agenda-Setting v hlavní zpravodajské relaci České televize a ve vybraných soukromých televizních stanicích
Lucie DLOUHÁ