Bc. Jaroslav Hubička

Master's thesis

Datamining: jeho úskalí a potenciál z hlediska elektronického marketingu

Datamining: its bottlenecks and potential in the electronic marketing
Abstract:
Cílem této práce je zmapovat využití Data miningu v Direct marketingu a CRM se zaměřením na elektronický marketing.Dalším cílem je ukázat, jaké konkurenční výhody využití Dataminingu přináší a zároveň nevýhody a problémy. V praktické části je rozpracován Direct marketingem a technologie, která ho podporují – CRM a jeho využití v direkt marketingu. Dále je shrnut samotný datamining analyzován koncept …more
Abstract:
The aim of this work is to explore the use of data mining in Direct Marketing and CRM with a focus on electronic marketing.Dalším aim is to show what competitive advantages of using data mining and also brings disadvantages and problems. In the practical part is developed Direct marketing and technology support it - CRM and its use in direct marketing. It is summarized very concept analyzed data mining …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: PhDr. Petr Váňa

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní