Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na raný školní věk – Bc. Světlana Baborská
Bc. Světlana Baborská
Master's thesis
Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na raný školní věk
Teacher’s Approach to Pupils with Specific Learning Disabilities and Possibilities of Education Aimed to Low Primary School
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou žáků se specifickými poruchami učení při výuce počátečního čtení a psaní, přístupem pedagoga k těmto dětem a možnostmi reedukace se zaměřením na raný školní věk. V teoretické části jsou jednotlivé poruchy vymezeny v souvislosti s výukou čtení a psaní, analyzovány jejich příčiny a projevy, nastíněny možnosti reedukační péče jednotlivých poruch. Nosným textem tvůrčí …moreAbstract:
The diploma thesis deals with problems that pupils with learning difficulties have when learning reading and writing at the beginning of their school attendance, teacher’s approach to these students and possibilities of re-education aimed at lower primary students. There in theoretical part of the paper each learning difficulties are mentioned in the connection with teaching reading and writing, origin …moreKeywords
specifické poruchy učení dyslexie dysgrafie dysortografie reedukace čtení psaní školní zralost pedagogická diagnostika třídní učitel kazuistika pedagogická intervence Specific learning difficulties dyslexia dysortographia re-edication reading writing school maturity pedagogical diagnostics form teacher case reports pedagogical intervention
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 7. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qmgkj/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 8. 2009
- Supervisor: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BABORSKÁ, Světlana. \textit{Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na raný školní věk}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/c066rz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Pedagogická intervence v oblasti specifických poruch učení na základní škole
Jitka Fránková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Specifické poruchy učení jako pedagogický problém
Dominika Tomásová -
Specifické poruchy učení a jejich pedagogická diagnostika ve školním prostředí
Lenka Votrubcová