Jan Blahník

Bachelor's thesis

Využití umělé inteligence v řízení vztahů se zákazníkem (v obchodě, v marketingu…)

Use of an AI in customer relationship management (in business, in marketing...)
Abstract:
Bakalářská práce se zaobírá využitím umělé inteligence v řízení vztahu se zákazníkem. Konkrétně se věnuje řízení vztahu se zákazníky, zkráceně CRM, které přináší jak pozitivní přínos jak podniku, tak zákazníkovi. Práce se podrobněji věnuje filozofii CRM, jeho členění a dále specifikům CRM v retailu. Zároveň jsou představeny trendy využití umělé inteligence v IT aplikacích CRM systému. V praktické části …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the utilization of artificial intelligence in customer relationship management (CRM). Specifically, it focuses on CRM, which brings positive benefits to both the business and the customer. The thesis delves into the philosophy of CRM, its components, and the specifics of CRM in retail. Additionally, it presents the trends in the use of artificial intelligence in IT applications …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Patricia Jakešová
  • Reader: Ing. Lukáš Blažek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní