Nenásilná komunikace ve výuce ČJ v 9. ročníku – Bc. Tereza Holzerová
Bc. Tereza Holzerová
Bachelor's thesis
Nenásilná komunikace ve výuce ČJ v 9. ročníku
Nonviolent communication in Czech language lessons at the 9th grade of grammar school
Abstract:
Bakalářská práce s názvem Nenásilná komunikace ve výuce českého jazyka v 9. ročníku se zabývá tvorbou pracovních listů pro žáky 9. tříd základní školy a kvart gymnázia, které propojují principy nenásilné komunikace se vzdělávacími oblastmi výuky českého jazyka a literatury – komunikační a slohovou výchovou, literární výchovou a jazykovou výchovou. Bakalářská práce se dále věnuje zpracování výsledků …moreAbstract:
The bachelor's thesis entitled Nonviolent Communication in Czech Lan-guage Teaching in the 9th grade deals with the creation of worksheets for pupils in the 9th grade of elementary school and 4th grades of gram-mar school, which connects the principles of Nonviolent Communica-tion with educational areas of Czech language and literature - commu-nication and style education, literary education, and language …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/n6vuk/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Czech Language and Literature for Education / Czech Language and Literature for Education
Theses on a related topic
-
Výuka českého jazyka pro vietnamské žáky českých základních škol s nulovou znalostí vyučovacího jazyka
Monika ŠOFROVÁ -
ROZVOJ KRITICKÉHO MYŠLENÍ VE VÝUCE ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY A ANGLICKÉHO JAZYKA NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Tereza VONDRÁŠKOVÁ -
Výuka českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ v kombinaci prezenční a dálkové výuky
Hana Jordánová -
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ -
Integrovaná výuka českého jazyka a literatury na základě románu P. Soukupové Klub divných dětí
Anna Kovalská -
Výuka českého jazyka jako cizího jazyka u žáků se sluchovým postižením
Lucie BEREŠOVÁ -
Venkovní vyučování jako inovativní přístup k výuce českého jazyka a literatury
Alžběta Matějíčková -
Translation Analysis of The Education of H*Y*M*A*N K*A*P*L*A*N
Adéla Frimlová