Margarita Salimova

Bachelor's thesis

Marketing divadla

Theatre marketing
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingem divadla. Nejdříve se věnuji základním teoretickým poznatkům z dané oblasti, tedy z oblasti divadla a následně jeho marketingového mixu. Poté charakterizuji vybrané divadlo – Narodní divadlo v Praze. Ze všech získaných informací následně sestavuji marketingový mix divadla. Poté jsou na danou organizaci aplikovány výzkumné nástroje (dotazníkové šetření, SWOT analýza …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with theater marketing. First, I deal with basic theoretical knowledge in the field, ie the field of theater and then its marketing mix. Then I characterize the selected theater - the National Theater in Prague. From all the information obtained, I then compile the theatre's marketing mix. Then research tools (questionnaire survey, SWOT analysis) are applied to the organization …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2022
  • Supervisor: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
  • Reader: Ing. Miloslav Vaňák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní