Bc. Johana HLINOVSKÁ

Master's thesis

Využití ICT technologií pro překonání kritických míst kurikula ve výuce biologie na gymnáziích

Utilization of ICT to overcome critical points of curriculum in the teaching of biology at grammar schools
Abstract:
Diplomová práce se zabývá informačními a komunikačními technologiemi ve vzdělávání. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá přínosy a omezeními ICT ve výuce a kurikulárními dokumenty. V rámci práce bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož vyhodnocení umožnilo stanovení kritických míst kurikula. Dotazník byl distribuován online a vyplňovali ho studenti gymnázií. Na základě jeho výsledků …more
Abstract:
The diploma thesis deals with ICT in education. The theoretical part is focused on positive and negative impacts of information and communication technologies in teaching and on curricular documents. In the research part online questionnaire for grammar school students was done and its results allowed creation of the set of suitable teaching activities. Those activities can facilitate dealing with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HLINOVSKÁ, Johana. Využití ICT technologií pro překonání kritických míst kurikula ve výuce biologie na gymnáziích. Plzeň, 2023. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/