Šárka Kymlová
Master's thesis
Green marketing
Green marketing
Abstract:
Diplomová práce seznamuje čtenáře se základními pojmy týkající se nového směru v marketingu -- tzv. green marketingu. Ukazuje na jeho specifika, popisuje jeho vývoj a možnosti aplikace, včetně často se opakujících chyb. Snaží se poskytnout ucelený pohled na danou problematiku.Abstract:
The thesis acquaints readers with the basic ideas of a new trend in marketing -- green marketing. It points out its particularities, historical evolution and potential application, including warning about common mistakes. The thesis aspires to bring an overview of the topic.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 1. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/15072
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2009
- Supervisor: Marcela Zamazalová
- Reader: Jan Koudelka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/15072
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry
Matthew Allen -
Green marketing v oblasti rychlé módy
Marek Kuklík -
Společenská odpovědnost firmy a sociální marketing
Richard Prorok -
Zelený marketing v odevnom priemysle a jeho vplyv na zákaznícke rozhodovanie
Eva Švecová -
Zelený marketing jako zdroj konkurenční výhody ve vybraném podniku
Dominika Zemanová -
Green marketing
Michael Lerch -
Green marketing a green washing
Zuzana Rösnerová -
Zelený marketing ve vybraném podniku
Monika Hagenhoferová