Žáci se specifickými poruchami učení z perspektivy učitele – Bc. Ráchel Kurzyszová
Bc. Ráchel Kurzyszová
Bachelor's thesis
Žáci se specifickými poruchami učení z perspektivy učitele
Pupils with specific learning disabilities from a teachers point of view
Abstract:
Bakalářská diplomová práce v teoretické části zkoumá a popisuje téma specifických poruch učení v kontextu mezilidských vztahů ve školní třídě i mimo ni na úrovni žák – pedagog. Setkáme se zde s pojmem sebepojetí, které použijeme jako univerzální měřítko spokojenosti žáka s SPU ve společnosti ostatních dětí bez handicapu. Také nastíním několik praktických studií týkajících se této oblasti a jejich výsledky …moreAbstract:
Bachelors diploma thesis in the theoretical part examines and describes the topic of specific learning disabilities in the interpersonal context inside and out of school classes and on the pupil-teacher level. I’m introducing the concept of self-efficacy and using it to measure general happiness of pupils with specific learning disabilities amongst other children without these differences. The thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/imdpp/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2020
- Supervisor: Mgr. Zuzana Šmideková
- Reader: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Teachers Perceptions of Children with Learning Disabilities
Lenka Darmovzalová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová