Mezipředmětové vztahy hudební a literární výchovy – Bc. Petra Ježková, DiS.
Bc. Petra Ježková, DiS.
Diplomová práce
Mezipředmětové vztahy hudební a literární výchovy
Cross-curricular Relation between Music and Literary Education
Anotace:
Diplomová práce se zabývá mezipředmětovými vztahy mezi hudební a literární výchovou na 2. stupni základní školy, dominuje zde pohled ze strany hudební výchovy. Úvodní část práce pojednává o obecné problematice mezipředmětových vztahů. Následující kapitoly nastiňují oblasti, v nichž je možné integrovat obsah uvedených předmětů, a přinášejí mnohé konkrétní nabídky způsobu práce s těmito okruhy, využitelné …víceAbstract:
The thesis deals with the relation between music and teaching of literature at primary school (schoolchildren at the age of 12-15) It must be said that it is predominantly from the music education point of view. The introductory part of the thesis discusses the issue of cross-curricular relation in general. The following chapters show areas where it is possible to integrate the contents of both mentioned …víceKlíčová slova
mezipředmětové vztahy integrace obsahu výuky na 2. stupni ZŠ hudební výchova literární výchova analýza učebnic hudební a literární výchovy Cross-curricular relation integration of teaching content at primary school music education literature analysis of music education schoolbooks and literature reading-books
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/oz2if/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2012
- Vedoucí: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství hudební výchovy pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
A Market Opportunity Analysis of a Music Band in Terms of Creative Industries in the Czech Republic
Josef Kutý -
Assessing Writing of Dyslexic Learners at Primary School
Josef Dastych -
Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School
Dominika Slabá -
Methods of Using TPR at Upper-primary School Level
Kalužová Kalužová -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková -
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Dominika Kopecká -
Rotational teaching of English language at Primary and Lower Secondary school
Michal Pospíšil -
Student activating teachnig methods at English language lesson at primary school
Jana Pechancová