Postoj českého spotřebitele k online nákupu u retailingových řetězců – Galina Štohanslová
Galina Štohanslová
Master's thesis
Postoj českého spotřebitele k online nákupu u retailingových řetězců
The attitude of Czech consumers to online grocery shopping
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat postoj českých spotřebitelů k online nákupu potravin a potvrdit či vyvrátit predikovaný zájem o tuto službu. Pro splnění stanoveného cíle jsem použila následující metody - sběr sekundárních dat (zejména statistiky související s českou e-commerce a informace o stávajících potravinových e-shopech v České republice) a dále výsledky dotazníkového průzkumu, který …moreAbstract:
The main objective of this thesis is to analyze the attitude of Czech consumers to online grocery shopping and to confirm or refute expected interest in this service. To accomplish this goal, I used the following methods - collection of secondary data (especially statistics related to Czech e-commerce and information about current food e-shops in the Czech Republic) and the results of a questionnaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 9. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/46032
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2015
- Supervisor: Přemysl Průša
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/46032
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
How online grocery shopping alters food-related consumer behavior
Klára Šarkovská -
Identifikace faktorů působících na chování zákazníka při online nákupu potravin
Radka Bauerová -
Grocery shopping in the post pandemic era: A study in the Czech Republic
Alejandra Vélez Taborda -
Vliv pandemie COVID-19 na online nákupy potravin
Kateřina Postavová -
Online nakupování potravin na českém trhu
Nella FIKERLOVÁ -
Návrh online aplikace pro nákup potravin pro marocký trh
Illias Zouad -
Online nakupování potravin na vybraných českých e-shopech
Vasilisa Popova -
Faktory ovlivňující impulzivní nákupní chování spotřebitelů při nákupu potravin online
Adam Sova