Bc. Petr Tolar, DiS.
Bachelor's thesis
Význam sponzoringu pro Public relations
Importance of sponzoring for PR
Abstract:
Práce se zabývá sponzoringem, jeho zasazením v rámci Public Relations a jeho vlivem na veřejné mínění o firmě. Blíže je rozebrán sponzoring ve sportu, jeho specifika, problematika sponzorských balíčků a následná finální fáze v podobě sponzorské smlouvy. K sportovnímu sponzoringu jsou v práci uvedeny aktuální konkrétní příklady. Závěr práce je věnován společnosti CEFC China, jejímu partnerství s klubem …moreAbstract:
This bachelors thesis focuses on sponsoring, its infliction in Public Relations and its influence on public opinion about company. Sponsoring in sport is analysed more closely, its specifics, matters of sponsor packages and final phase in form of sponsor contract. Actual particular examples are given to sport sponsorship. The end of thesis is dedicated to company CEFC China, its partnership with football …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/m1bod/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: Ing. Pavel Rosenlacher
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Public relations jako součást nákupního rozhodování spotřebitele
Kristina Lomova -
Využívání public relations v marketingové komunikaci firmy
Marek Mozola -
Marketingový mix vybraného města
Lenka Kubelíková -
Využívání public relations v marketingové komunikaci firmy s dalšími nástroji komunikačního mixu
Natálie Mayahová -
Role public relations v komunikačním mixu organizací
Šárka Kosková -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku – projektová analytická studie
Štěpán Kment -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku - produktu
Barbora Pačesová -
Využití nástrojů Public relations ve vybrané společnosti
Veronika Krajčová