Bc. Kateřina Urbanová
Bachelor's thesis
Tvorba zjednodušené četby
Creating a graded reader for language teaching
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zjednodušenými čítankami a jejím cílem je jednu vytvořit. V teoretické části se autorka zaobírá historií výuky Anglického jazyka jako druhého jazyka. Dále tato práce pojednává o čtyřech hlavních „jazykových dovednostech“, avšak nejvíce o čtení. Hlavní kapitoly práce se věnují „zjednodušené četbě“ a popisují, jak tyto čítanky vznikají. Praktická část bakalářské práce …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with graded readers and its aim is to create one. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part introduces the history of English as a second language. Furthermore it deals with the four language skills and their importance. In the following chapters reading is introduced in depth. Most importantly, the thesis focuses on graded readers …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wijan/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Martina Malášková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Using Literature to Encourage Extensive Reading in a Language-Learning Context
Jakub Fischer -
Reading literacy and extensive reading programmes within second language education
Dana Taušová -
Using Literature to Encourage Extensive Reading in a Language-Learning Context
Jakub Fischer -
Extensive reading in English Language Teaching
Magdaléna Nováková -
Extensive Reading Activities at the Basic School
Henrieta Furiková -
Graded Readers:Bridging the Gap Between Teaching Reading Skills and Teaching Values
Jiří Kovář -
Teaching Vocabulary through Literature - Lexis in the Graded Reader
Iva Musilová -
EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Marie Barotová