Sociální opora v rodině jako mechanismus zvládaní zátěže u dětí s poruchami učení – Mgr. Veronika Melzerová, B.A.
Mgr. Veronika Melzerová, B.A.
Master's thesis
Sociální opora v rodině jako mechanismus zvládaní zátěže u dětí s poruchami učení
Family support as a way of coping with stress in children with learning disabilities
Abstract:
Cílem této práce bylo převážně zjistit, jak děti se specifickými poruchami učení vnímají oporu ve své rodině, jaké jsou hlavní zdroje zátěže, které plynou z diagnózy SPU a jak spolu tyto oblasti souvisí. Dále jsem se zaměřila i na to, jaký druh opory pomáhá a naopak, který nepomáhá. V teoretické části byly definovány poruchy učení, nastíněny oblasti zátěže, které mohou pramenit z poruch učení a byly …moreAbstract:
My thesis deals with children with learning disabilities in special education. The research focused on exploration what children with LD consider as a stress and how do they percieve family support. In the first theoretical part, definitions and types of learning disabilities were described and what kind of stress children have to deal with. Attention was paid to the specifics of families with children …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dyob3/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
- Reader: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MELZEROVÁ, Veronika. \textit{Sociální opora v rodině jako mechanismus zvládaní zátěže u dětí s poruchami učení}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/d90du2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková -
Specifické poruchy učení u žáků na prvním stupni základní školy v Praze
Lucie Maršnerová -
Specifické poruchy učení u žáků střední školy
René Sabl -
Specifické poruchy učení v dospělosti
Petra Halová -
Specifické poruchy učení u studentů na střední škole
Petra Ryšková