Srovnávací studie českých a anglických učebnic angličtiny zaměřená na výuku výslovnosti – Bc. Magdalena Trdličková
Bc. Magdalena Trdličková
Master's thesis
Srovnávací studie českých a anglických učebnic angličtiny zaměřená na výuku výslovnosti
Comparative study of Czech and English textbooks aimed at pronunciation teaching
Abstract:
Název diplomové práce zní Srovnávací studie českých a anglických učebnic angličtiny zaměřená na výuku výslovnosti. Téma výslovnosti je často diskutováno mezi českými učiteli anglického jazyka. Učebnice všeobecně nenabízejí dostatečné množství cvičení zaměřených na výslovnost a učitelé proto předpokládají, že se jejich žáci naučí správné výslovnosti bez dostatečného procvičení. Avšak je možné, že zařazení …moreAbstract:
The title of the diploma thesis is Comparative Study of Czech and English Textbooks Aimed at Pronunciation Teaching. The topic of pronunciation is often discussed among Czech teachers of English language. Textbooks generally do not offer enough exercises aimed at pronunciation and the teachers expect their learners to master appropriate pronunciation without proper practice. However, it is possible …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wnotg/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRDLIČKOVÁ, Magdalena. \textit{Srovnávací studie českých a anglických učebnic angličtiny zaměřená na výuku výslovnosti}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/dbjwza/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
The Evaluation of Tools Used for Pronunciation Teaching in ELT Textbooks
Vítězslav Mareš -
Textbooks and Supplementary Materials in Teaching English Pronunciation
Karolína Tricsli -
Supplementary Pronunciation Exercises to Primary and Lower-Secondary English Textbooks
Pavla Kroupová -
Zvuk jako nástroj pro konstrukci 3D prostoru ve virtuální realitě
Veronika Konečná -
Zvuk u inscenace Loupežníci ve Studiu Marta
Bohdana Sýkorová -
Zvuk u inscenace Deník dívky ve Studiu Marta
Anna Seifertová -
Ozvučená vizualita a vizualizovaný zvuk: Vizuální zpracování živých hudebních produkcí
Filip Košťálek -
Zvuk u inscenace Velký Gatsby
Vojtěch Kříž