Bc. Kateřina Vařechová
Bachelor's thesis
Teaching Vocabulary - Holidays
Teaching Vocabulary - Holidays
Abstract:
Moje bakalářská práce se zabývá výukou slovní zásoby vztahující se ke svátkům v roce, např. Vánoce, Velikonoce, Valentýn a Halloween. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část nabízí základní metody výuky slovní zásoby. Praktická část poskytuje příklady z mých vyučovacích hodin spolu se zhodnocením každé hodiny.Abstract:
My bachelor thesis deals with teaching vocabulary related to holidays, i.e. Christmas, easter, Valentine and Halloween. It consists of theoretical and practical parts. The theoretical part offers basic methods and procedures of teaching vocabulary. The practical part provides examples of my practical lessons together with an evaluation of each lesson.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 9. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l4r28/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2006
- Supervisor: PhDr. Helena Havlíčková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - English
Theses on a related topic
-
Státní svátky ČR v průběhu školního roku v projektové výuce na 1. stupni ZŠ
Kristýna Koblihová -
Kulturní tradice, svátky a významné dny v průběhu roku – výukové materiály do hodin občanské výchovy
Martina Pololáníková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The comparison of teacher’s usage of the mother tongue and English language in English lessons
Dana Ševčíková -
Český a ruský znakový jazyk v lingvistickém a kulturním kontextu
Ludmila Rakovská