Mgr. Pavel ADÁMEK

Bachelor's thesis

Připravenost k inkluzivnímu vzdělávání jako nástroj autoevaluace školy

Preparedness to inclusive education as a instrument for self-evaluation of school
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou připravenosti škol na inkluzi žáků s postižením do základních škol. Práce je složena z teoretické a empirické části. Teoretická část se skládá ze šesti kapitol, ve kterých je proveden rozbor pojmů integrace a inkluze, je zdokumentován přístup k jedincům s postižením a také je zde zmíněn legislativní rámec začleňování žáků s postižením do běžných škol. Kromě …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the issue of the preparedness of the schools on the inclusion of pupils with disabilities in primary schools. The work is comprised of the theoretical and the empirical part. The theoretical part consists of six chapters, in which is conducted the analysis of the concepts of integration and inclusion. There is documented access to individuals with disabilities and also …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 3. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ADÁMEK, Pavel. Připravenost k inkluzivnímu vzdělávání jako nástroj autoevaluace školy. Ústí nad Labem, 2016. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta