Vliv volby učebnice na porozumění učiva při výuce cizího jazyka na ZŠ – Bc. Marie Nováková
Bc. Marie Nováková
Master's thesis
Vliv volby učebnice na porozumění učiva při výuce cizího jazyka na ZŠ
Impact of Choice of textbook on Understanding in Foreign Language Lessons at Primary and Secondary School
Abstract:
Anotace: Diplomová práce „Vliv volby učebnice na porozumění učiva při výuce cizího jazyka na ZŠ“ se zabývá vlivem vybraných českých a zahraničních učebnic anglického jazyka, které se běžně používají na základních školách v šestých ročnících. Teoretická část pojednává o výuce cizího jazyka prostřednictvím učebnic a souvisejících aspektech jako je evaluace učebnice, kritéria volby učebnice či systému …moreAbstract:
Abstract: The diploma thesis called „Impact of Choice of Textbook on Understanding in Foreign Language Lessons at Primary and Secondary School“ deals with the impact of chosen Czech and foreign textbooks which are commonly used for six graders at primary and secondary schools. The theoretical part is devoted to foreign language teaching with help of chosen textbooks and its related aspects like coursebook …moreKeywords
cizí jazyk výuka cizího jazyka anglický jazyk učebnice evaluace kriteria volby kvantitativní výzkum didaktický test škálový dotazník foreign language teaching foreign language English language textbook evaluation criteria of the choice of the textbook quantitative research didactic test scale questionnaire
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q3t0r/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2013
- Supervisor: Mgr. Martin Novák
- Reader: Mgr. Karolína Pešková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Personal and Work values in Quantitative Research: a closer look
Anna Červinková -
User Experience Research a jeho praktické využití v aplikaci pro neziskové organizace
Pavla Řádková -
Research on the development trend of short video marketing based on Tiktok
Jingyu Kang