Jan Pácl

Bachelor's thesis

Využívání apelu strachu v sociální reklamě

Using of Fear Appeal in Social Advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na motiv strachu a jeho využití v sociální reklamě. V teoretické části je popsána sociální reklama,její historie, principy a cíle. Dále se tato část zabývá také lidskými emocemi a jejich využívání v této oblasti reklamy. Samostatná kapitola je věnována apelu strachu, po němž je čtenář uveden do problematiky alkoholu, bezpečnosti silničního provozu a kouření. Praktická …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the theme of fear and its use in social advertising. In the theoretical part it describes social advertising, its history, principles and goals. It also deals with human emotions and their use in the field of advertising. A separate chapter is focused on the fear appeal, after which the reader is introduced to the problems of alcohol, road safety and smoking. Practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2015
Accessible from:: 29. 4. 2015

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pácl, Jan. Využívání apelu strachu v sociální reklamě. Zlín, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe