Mgr. Lenka Pavličová

Bachelor's thesis

La contribution de la synesthésie dans les publicités cosmétiques et alimentaires en France : analyse sémantique

The Contribution of Synesthesia to the Advertisement of Cosmetic products and Food in France: Semantic Analysis
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze function and contribution of synesthesia to the advertisement of cosmetic products and food in France. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The first part focuses at first on the advertisement and explains its connotative and denotative meaning; it also presents verbal and iconic elements and rhetoric methods of advertising discourse …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat funkci a přínos synestezie ve francouzských reklamách na kosmetiku, parfémy, mléčné výrobky a kávu. Práce je rozdělena na část teoretickou a analytickou. Teoretická část se nejprve věnuje reklamě, vysvětluje, jak funguje konotační a denotační reklama, a ukazuje, jaké verbální a ikonické prvky či rétorické postupy jazyk reklamy využívá. Vedle toho tato práce …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2015
  • Supervisor: doc. Christophe Gérard L. Cusimano
  • Reader: PhDr. Zuzana Raková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta