Alina Utkina

Master's thesis

The strategy of introducing a new serviced residence to the Prague accommodation market

Strategie uvedení nové servisované rezidence na pražský trh ubytování
Abstract:
Cílem práce je představení marketingové strategie pro novou servisovanou rezidenci v době uvedení na pražský trh ubytovacích zařízení. První část vymezuje teoretická východiska pro marketing ve službách a typologií turistických ubytování. Ve druhé části se prezentuje analýza trhu včetně analýzy trhu servisovaných apartmánů v Praze, PEST a SWOT analýz a analýzy konkurence. V závěrečné části je navržená …more
Abstract:
The aim of the thesis is to present a marketing strategy for a new serviced residence during the introduction period in the Prague market of accommodation facilities. The first part defines the theoretical basis for marketing in the services and the typology of tourist accommodation. The second part presents the market analysis including the market analysis of serviced apartments in Prague, PEST and …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2022
  • Supervisor: Zdenka Petrů
  • Reader: Zdeněk Kovařík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85798