The strategy of introducing a new serviced residence to the Prague accommodation market – Alina Utkina
Alina Utkina
Master's thesis
The strategy of introducing a new serviced residence to the Prague accommodation market
Strategie uvedení nové servisované rezidence na pražský trh ubytování
Abstract:
Cílem práce je představení marketingové strategie pro novou servisovanou rezidenci v době uvedení na pražský trh ubytovacích zařízení. První část vymezuje teoretická východiska pro marketing ve službách a typologií turistických ubytování. Ve druhé části se prezentuje analýza trhu včetně analýzy trhu servisovaných apartmánů v Praze, PEST a SWOT analýz a analýzy konkurence. V závěrečné části je navržená …moreAbstract:
The aim of the thesis is to present a marketing strategy for a new serviced residence during the introduction period in the Prague market of accommodation facilities. The first part defines the theoretical basis for marketing in the services and the typology of tourist accommodation. The second part presents the market analysis including the market analysis of serviced apartments in Prague, PEST and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85798
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2022
- Supervisor: Zdenka Petrů
- Reader: Zdeněk Kovařík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85798
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Cestovní ruch
Theses on a related topic
-
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Anna Větrovcová -
Marketing Strategy for Market Entry of Škoda Auto Group to the Vietnamese Market
Thang Nguyen Viet -
Marketing strategy of Ukrainian Business - Format company to the Czech market
Anastasiia Kolomieiets -
Russian Automotive Market: Marketing Strategy for SKODA auto a.s. in 2016-2017
Artur Kornienko -
Škoda's Marketing Strategy of Penetration the Czech Market with Electric Cars
Daria Iushkina -
Marketing Entry Strategy for Kerberos into East German market
Jan Volhejn -
Marketing strategy of VER ARI s.r.o. for the construction market
Veronika Chapaeva -
Marketing Strategy for Jumex on Czech Market
Cristina Edith Herrera Llanes