Mgr. Hana Cvanová

Master's thesis

Styly učení romských žáků

Learning Styles of Roma Pupils
Abstract:
Tato práce se zabývá styly učení romských žáků druhého stupně základní školy, porovnává je se styly učení neromských žáků a zkoumá jejich vliv na školní prospěch. Pomocí dotazníku LSI autorů Dunnové, Dunna a Price byly nalezeny rozdíly v učebních stylech romských a neromských žáků, dále mezipohlavní rozdíly a souvislost prospěchu a stylu učení. Diskutovány jsou možné příčiny a důsledky těchto zjištění …more
Abstract:
The learning styles of elementary aged Roma pupils were investigated, they were compared with learning styles of non-Roma pupils and further their relation to academic achievement was examined. The Learning Style Inventory (LSI) (Dunn, Dunn & Price) was used. Differences in learning style were found between Roma and non-Roma pupils, also sex differences and connection between learning style and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2006
  • Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta