Mgr. Radim Švancara
Master's thesis
Jazyk reklamy
The Language of Advertising
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na jazykové prostředky uplatňované při tvorbě reklamy. Rozebírá a příklady dokládá nejčastější principy tvorby reklamních textů. První část teoretické části vymezuje pojem reklama, všímá si komunikačního aspektu reklamy, zákonitostí a funkce reklamy a médií, kterými je reklama šířena. Druhá část se věnuje jazykové charakteristice reklamních textů a stylu reklamy. Praktická …moreAbstract:
The diploma work is focusing on language means that are used in creation of advertisements. It analysis and it also gives examples of the most often used principles of making advertisement texts. The first part, which the theoretical part of the diploma work, defines the term of advertising, it recognizes communication facet of advertising, the principles and functions of advertising it also observes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l0yd5/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2008
- Supervisor: PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Proměny funkce internetové reklamy v době koronavirové epidemie
Kateřina Kertisová -
Jazyková hra jako nástroj persvazivní funkce reklamy
Michaela Černá -
Lingvistická charakteristika japonské tištěné reklamy
Kateřina Rébová -
Jazykové a nejazykové prostředky moderní televizní reklamy pro děti.
Alena HNÍZDILOVÁ -
Negativní dopady reklamy
Dominika Martinovská -
Vliv reklamy na spotřebitele
Petra Metelková -
Etická dimenze reklamy a význam reklamy ve výchovně vzdělávacím procesu
Klára ZAPLETALOVÁ -
Vliv reklamy na alkoholické produkty u žáků 2. stupně ZŠ
Jaroslav Pazdera