Mgr. Radim Švancara

Master's thesis

Jazyk reklamy

The Language of Advertising
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na jazykové prostředky uplatňované při tvorbě reklamy. Rozebírá a příklady dokládá nejčastější principy tvorby reklamních textů. První část teoretické části vymezuje pojem reklama, všímá si komunikačního aspektu reklamy, zákonitostí a funkce reklamy a médií, kterými je reklama šířena. Druhá část se věnuje jazykové charakteristice reklamních textů a stylu reklamy. Praktická …more
Abstract:
The diploma work is focusing on language means that are used in creation of advertisements. It analysis and it also gives examples of the most often used principles of making advertisement texts. The first part, which the theoretical part of the diploma work, defines the term of advertising, it recognizes communication facet of advertising, the principles and functions of advertising it also observes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2008
  • Supervisor: PaedDr. Ivo Martinec, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature