Specifika komunikace u dětí s kombinovaným postižením – Bc. Noemi Hrůzová
Bc. Noemi Hrůzová
Diplomová práce
Specifika komunikace u dětí s kombinovaným postižením
Special aspects of communication of multiple disabled children
Anotace:
Diplomová práce se zabývá možnostmi komunikace u dětí s kombinovaným postižením. Pro volbu vhodné komunikační metody je potřeba přihlédnout k individuálním schopnostem a možnostem dítěte. Teoretická část vymezuje pojmy kombinované postižení, komunikaci verbální, neverbální, alternativní a augmentativní komunikační systémy. Praktická část obsahuje kazuistiky, které nabízí pohled na vývoj komunikačních …víceAbstract:
The thesis deals with with communication possibilities of children with combined handicap. Selection of a convenient communication method must be accomplished with consideration of abilities and possibilities each individual child. Theoretic part specifies terms combined handicap, verbal and nonverbal communication, alternative and augmentative communication systems. Practical part consists of casuistry …víceKlíčová slova
Kombinované postižení tělesné postižení mentální postižení epilepsie Autismus Angelmanův syndrom Dětská mozková obrna verbální a neverbální komunikace alternativní a augmentativní komunikační systémy Strukturované učení Výměnný obrázkový komunikační systém Znak do řeči. Key words Combined handicap physical handicap psychical handicap epilepsy Autism Angelman syndrom Kids Cerebral palsy verbal and nonverbal communication alternative and augmentative communication systems Structured teaching Replaceable picture communication systém Signs in speach.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ai5sy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 5. 2010
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí se sluchovým postižením a přidruženými vadami
Alena Roučová -
Pomůcky a přístroje využívané k rozvoji komunikačních kompetencí dětí a žáků s mentálním postižením
Kamila Janštová -
Rozvíjení komunikačních schopností u žáků s mentálním postižením na Základních školách speciálních a Praktických školách v Jihočeském kraji
Luděk Hoření -
Kvalita a rozvoj komunikačních dovedností osob se souběžným sluchovým a mentálním postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Eva Smištíková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ