The use of songs in teaching and their contribution to the motivation of students to learn English – Bc. Vít Dostál
Bc. Vít Dostál
Bachelor's thesis
The use of songs in teaching and their contribution to the motivation of students to learn English
The use of songs in teaching and their contribution to the motivation of students to learn English
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím písní ve vyučování a jejich podílem na motivaci žáků a studentů k učení anglického jazyka. Snaží se zjistit, jak často a do jaké míry učitelé druhého stupně základní školy a učitelé středních škol využívají hudbu a s jakým záměrem písně nebo hudební videa žákům pouští (zda jí využívají pouze ke zvýšení míry motivace svých žáků, nebo se skrze ni pokouší učit …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the use of songs in teaching and their contribution to the motivation of pupils and students to learn English. It attempts to find out how often and to what extent lower-secondary and upper-secondary school teachers use music and with what intention they play songs or music videos to the pupils (whether they use it only to increase their students' motivation or if they …moreKeywords
výuka angličtiny studium angličtiny kvantitativní výzkum rozhovor dotazník motivace jazykové dovednosti zábavnost základní škola střední škola hudba vzdělávání hudba ve výuce výuka pomocí písní teaching English learning English quantitative research interview questionnaire motivation language skills enjoyability lower-secondary school upper-secondary school music education music in education teaching through songs
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p49pj/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2020
- Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOSTÁL, Vít. \textit{The use of songs in teaching and their contribution to the motivation of students to learn English}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/ehvg8h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Teaching vocabulary through mind maps at lower secondary school level
Alena Štěpánková -
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Renáta Ježová -
American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences
Žaneta Voldánová -
Teaching English through Musical Songs
Lucie Čechová -
Kvantitativní analýza facebookových statusů spjatých s městem Karviná
Nikol PAGÁČOVÁ -
Specifické rysy kyberšikany českých učitelů kvantitativní výzkum
Daniela KRAMPLOVÁ -
Music and Singing in Relation to Foreign Language Acquisition and Learning
Tímea Petrovičová -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová