Ing. Martina Vařáková

Bachelor's thesis

Segmentace korporátních klientů banky

Segmentation of corporate clients in a bank
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je na základě analýzy potřeb korporátních klientů a vývoje ekonomiky České republiky navrhnout vhodná segmentační kritéria pro korporátní klienty banky. První dvě kapitoly shrnují podstatu segmentace, provázanost segmentace s bankovní strategií, analyzují potřeby klientů a vývoj klientské podnikatelské sféry v České republice. Na základě analýzy potřeb korporátních klientů …more
Abstract:
The purpose of this bachelore work is to define segmentation criteria for corporate clients in a bank based on analyses of corporate clients needs and Czech economy development. The first two chapters summarize principles of segmentation, segmentation in connection with bank strategy, analyse clients needs and corporate clients development in Czech republic. The possible segmentation criteria are proposed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 7. 2007
  • Supervisor: Ing. Miroslav Sponer, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta