Filmové adaptace divadelních her v režii Xaviera Dolana – Marie Junová
Marie Junová
Bakalářská práce
Filmové adaptace divadelních her v režii Xaviera Dolana
Xavier Dolan’s Stage-To-Film Adaptations
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá divadelními hrami Juste la fin du monde Jeana-Luca Lagarce a Tom à la ferme Michela Marca Boucharda a jejich filmovými adaptacemi Je to jen konec světa a Tom na farmě režiséra Xaviera Dolana. Ačkoliv se jedná o adaptace, můžeme tyto snímky označit za autorské filmy, ve kterých se stejně jako v jeho předešlých počinech projevuje Dolanův osobitý styl. Proto může být pro …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with the plays Juste la fin du monde by Jean-Luc Lagarce and Tom à la ferme by Michel Marc Bouchard and their stage-to-film adaptations It’s Only the End of the World and Tom at the Farm, directed by Xavier Dolan. His adaptations remain auteur films, manifesting Dolan’s personal style as in his earlier pictures. That is why it can be surprising for the audience that these …víceKlíčová slova
kanadská kinematografieKlíčová slova
dramaKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmoví režiséři
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 8. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13614
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2019
- Vedoucí: Marie MRAVCOVÁ
- Oponent: Lucia KAJÁNKOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 21. 2. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Filmová adaptace divadelní inscenace a výhody, které přináší prolnutí divadelních a filmových principů.
Nikola Minářová -
Dvojí filmová adaptace dramatu Henrika Ibsena Divoká kachna
Zdeňka Petrová -
Filmové adaptace videoher – proč nejsou dobré?
Vladimír Mareček -
Slečna Julie a její adaptace
Hana Uhlířová -
Krotká (Stanislav Barabáš, 1967): Komparace filmové adaptace s literární předlohou
Václav JANDA -
Komparace filmové adaptace postavy Štěpy ve filmu Petrolejové lampy s její literární předlohou
Kateřina HEJDUČKOVÁ -
Stylová analýza expozice postavy ve filmu Pavouk Davida Cronenberga
Rosalinda Hálová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková