Bc. Hana LISNEROVÁ

Master's thesis

Výtvarné umění v hodinách němčiny jako cizího jazyka. Estetické učení a jeho užití ve výuce cizích jazyků.

Visual Arts in German as Foreign Language Lessons. Aesthetic Learning and its Applications in Foreign Language Teaching
Abstract:
This thesis deals with the teaching of visual arts and Austrian regional studies in GFL lessons through aesthetic learning. The theoretical part contained an overview of some key categories such as skills, social forms, teaching methods, regional studies, images in GFL lessons, curriculum documents, competences, cross-cutting issues, etc., which are important for the implementation of teaching through …more
Abstract:
Práce se zabývá zprostředkováním výtvarného umění a rakouských reálií v hodinách němčiny jako cizího jazyka prostřednictvím estetického učení. Teoretická část obsahuje přehled některých klíčových kategorií, jako jsou jazykové dovednosti, organizační formy, metody výuky, reálie, obrazy v hodinách cizího jazyka, kurikulární dokumenty, klíčové kompetence, průřezová témata atd., které jsou stěžejní pro …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mag. phil. Bettina Steinbauer

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LISNEROVÁ, Hana. Výtvarné umění v hodinách němčiny jako cizího jazyka. Estetické učení a jeho užití ve výuce cizích jazyků.. Plzeň, 2024. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/