Kulturní a obchodní zvláštnosti Japonska a jejich vliv na mezinárodní obchod – Michaela Stromková
Michaela Stromková
Bachelor's thesis
Kulturní a obchodní zvláštnosti Japonska a jejich vliv na mezinárodní obchod
Cultural and Business Differences of Japan and their Impact on International Trade
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na teoretickou rešerši a kvalitativní výzkum kulturních a obchodních zvláštností Japonska a na zhodnocení jejich vlivu na mezinárodní obchod. Kulturní specifika jsou v japonské kultuře velmi odlišná od zbytku světa, a proto je jejich vliv na interakci s touto kulturou značně rozsáhlý. Tato práce pracuje s analýzou těchto specifik a s jejich následným umístěním do prostředí …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on theoretical analysis and qualitative research of cultural and business differences of Japan and on evaluation of their impact on international trade. Japanese cultural specifics are entirely distinct from the rest of the world and therefore their effect on interaction with this unique culture is considerably extensive. This thesis deals with the analysis of these specifics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jaroslav Demel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STROMKOVÁ, Michaela. \textit{Kulturní a obchodní zvláštnosti Japonska a jejich vliv na mezinárodní obchod}. Online. Bachelor's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Economics. 2018. Available from: https://theses.cz/id/esrbqj/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Stromková, Michaela. Kulturní a obchodní zvláštnosti Japonska a jejich vliv na mezinárodní obchod. Liberec, 2018. bakalářská práce (Bc.). Technická univerzita v Liberci. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Ekonomická fakultaTechnical University of Liberec
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management of International Trade
Theses on a related topic
-
Verbální a nonverbální komunikace v interkulturním prostředí mezinárodní společnosti
Dana Laclé -
Psychologické aspekty interkulturní komunikace a jejich aplikace v marketingu
Ekaterina Khodkevich -
Interkulturní komunikace - Anglie - kulturní šok pro české občany
Andrea Smejkalová -
Interkulturní komunikace mladé generace ve vysokoškolském prostředí
Alena Frýdlová -
Interkulturní komunikace v prostředí podnikání
Karolína Koudelková -
Interkulturní komunikace v nadnárodních společnostech
Andrea Kypěnová -
Interkulturní komunikace a marketing s národy Dálného východu
Zuzana Benešová -
Dopady interkulturní komunikace a mezikulturních odlišností na efektivitu firmy
Barbora Vacková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights