Yulia Uvarova
Bachelor's thesis
Etika v reklamě a její vliv na spotřebitele
Ethics in advertising and its impact on consumers
Abstract:
Cílem této práce je představit fenomén etiky v podnikání a jeho místo v reklamě a argumentovat, proč jsou mladí lidé podle marketérů v současnosti jednou z nejdůležitějších skupin spotřebitelů. Metodikou zvolenou pro provedení výzkumu je metoda diagnostického průzkumu ve formě dotazníku. Poté byla ve formě podkapitol prezentována získaná data a na jejich základě byly ověřeny výzkumné problémy a vyvozeny …moreAbstract:
The aim of this work is to present the phenomenon of business ethics and its place in advertising and to argue why young people, according to marketers, are currently one of the most important groups of consumers. The methodology chosen for conducting the research is the method of diagnostic research in the form of a questionnaire. Then, the obtained data were presented in the form of subchapters, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jan Brabec, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
UVAROVA, Yulia. \textit{Etika v reklamě a její vliv na spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/eui55c/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
“The Impact of Vegan Labels on Consumer Behaviour”
Rami Mohana -
Covid-related change in consumer behavior in rural Pakistan
Muhammad Usman Riaz -
Vliv PPC reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka
David Hubáček -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Monika Hegarová -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Daniel Havlíček -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Klára Hrabčáková -
Etika v činnosti kurátora pro děti a mládež
Pavlína HANYŠOVÁ -
Etika reklamy a její vliv na mládež
Martina Guttenová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights