Mgr. Jan Horák

Master's thesis

Nové formy marketingu ve vztahu k právu nekalé soutěže

New Marketing Forms in Relation to unfair Competition
Abstract:
Diplomová práce poskytuje ucelený přehled nových marketingových forem, a to guerilla, ambush a buzz marketingu, ve vztahu k právní úpravě nekalé soutěže. Součástí práce je přehled právní úpravy nekalé soutěže v České republice a Evropské unii spolu s praktickými příklady jejich uplatnění. Přínos diplomové práce tkví v komplexním přehledu nových forem marketingu, doplněného i o praktické případy, které …more
Abstract:
This thesis provides a comprehensive overview of new forms of marketing which are guerilla, ambush and buzz marketing from the perspective of the law of unfair competition. The work includes an overview of the rule on unfair competition in the Czech Republic and European Union along with practical examples of their application. Contribution of the thesis lies in the list of examples of new marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
  • Reader: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta