Mgr. Dagmar Vašíková
Bachelor's thesis
Četba předškolákům v mateřských školách
Reading to preschoolers in kindergarten
Abstract:
Bakalářská práce „Četba předškolákům v mateřských školách“ se věnuje tématu rozvoje čtenářství a dále i komunikačních kompetencí u dětí v mateřských školách. Popisuje období předškolního věku a jeho zvláštnosti a probíhající změny a vývoj. Zabývá se vlivem četby na všechny stránky dětského vývoje. Zaměřuje se na roli pedagoga v mateřské škole a jeho působení na rozvoj předškoláků. Zjišťuje, jaké metody …moreAbstract:
Bachelor’s thesis „Reading to preschoolers in kindergarten“ deals with the topic of development of reading and communication skills of children in kindergarten. Describes the preschool period and its traits and ongoing changes and development. It deals with the influence of reading in all aspects of child development. It focuses on the role of the teacher in kindergarten and its impact on the development …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/umtwi/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2013
- Supervisor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Digital Marketing Tools of Product Communication Strategy
Maksim Igoshin -
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
Školní vzdělávací program a komunikační schopnosti žáků ve střední odborné škole
Karolína SOCHOROVÁ -
Posouzení didaktické vybavenosti a zastoupení typů slohových cvičení ve vybraných učebnicích českého jazyka pro 1. stupeň základní školy (v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a komunikační výchovu)
Hana ŠAFÁŘOVÁ -
Rozvoj komunikativní kompetence prostřednictvím dramatizace pohádek v mateřské škole
Michaela Kouřilová -
Rozvoj komunikativní, sociální a personální klíčové kompetence v mateřských školách
Romana Fraňková -
Sociální kompetence žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské školy
Dominika Havlíčková -
Montessori mateřská škola: Analýza volné práce předškolních dětí
Markéta Vazačová