Ing. Martin Barták

Bachelor's thesis

Marketingová komunikace v neziskové organizaci

Marketing communication in non-profit organization
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci a neziskové organizace. V první teoretické části se rozebírá samotný marketing, dále marketingový mix a komunikační mix. Ve druhé části se zabývá neziskovými subjekty, fundraisingem a lobbingem. Praktická část je o konkrétním nadačním fondu Dobrý anděl, kde se podrobněji sleduje jeho marketingová komunikace a cíle. Výsledkem práce je zjistit, zda má …more
Abstract:
This thesis focuses on a marketing communication and non-profit organizations. First part is about the marketing itself and then what is marketing mix and communication mix. The second part explains what is non-profit organization, fundraising and lobbying. The practical part is about a specific non-profit organization Dobry andel (Good angel), which is then analysed to see how it uses marketing communication …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: Ing. Pavel Klička

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní