Bc. Lukáš Zelený
Master's thesis
Josef Švejk jako kulturní fenomén
Josef Svejk as Cultural Phenomenon
Abstract:
Diplomová práce je cílena na studium Josefa Švejka jako kulturního fenoménu. V samém úvodu práce se zaměřuje na teorii literární postavy, z níž vychází v následující kapitole, jež se věnuje již samotné postavě Josefa Švejka, na níž aplikuje teorii z úvodní kapitoly. Druhá polovina práce se vzdaluje od literárních témat, avšak v některých místech prokládá postavu Josefa Švejka s teoriemi vztahujícími …moreAbstract:
This thesis is focused on studies about Josef Švejk as a cultural phenomena. The very begining is aimed at theories on literary figure which are base of a next chapter dedicated only to figure of Josef Švejk and applicability of theories mentioned in previous chapter. The secong half of a thesis is more distant from literary theories but in some parts we can see certain coherence with theories on construction …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2014
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2014
- Supervisor: doc. PhDr. Vladimír Novotný, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Zelený, Lukáš. Josef Švejk jako kulturní fenomén. Pardubice, 2014. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Historical Sciences / Cultural History
Theses on a related topic
-
Postava vraha v knihách Muž a stín, Hlavní přelíčení a Spalovač mrtvol
Valérie Šťástková -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Regionální identita obyvatel a identita regionu na příkladu pohraničních okresů Liberec a Jablonec nad Nisou
Irena Cejpová -
Etnické složení obyvatelstva SSSR: Sovětská identita versus etnická identita
Yevgeniya Boychenko -
BRST symetrie a Wardova identita v QED s 't Hooftovou-Veltmanovou kalibrací
Martina Bártová -
Proměny vizuální identity Divadla Husa na provázku mezi lety 1993–2013 aneb vizuální identita jako součást estetické výchovy
Kristýna Hriadelová -
Hudba a identita: Spôsob utvárania identity medzi nasledovníkmi Žiarislava
Michal Puchovský -
Profesní identita učitelů Montessori škol
Miroslav Jurčík