Egor Simanenkov

Bachelor's thesis

Vliv závisti, sociální přítomnosti a sebediskrepance na postoj ke značce ve sféře influencer marketingu

The influence of envy, social presence and self-discrepancy on brand attitude in influencer marketing
Abstract:
Hlavním cílem práce je analyzovat vztah mezi konstrukty postoj ke značce (brand attitude), sociální přítomnost (social presence), sebediskrepance (self discrepancy) a závist (envy). Práce se snaží odhalit, jak tyto faktory ovlivňují postoj spotřebitelů ke značkám a jak mohou být využity v rámci strategií a taktik influencer marketingu. Výzkumná metodologie této práce bude zahrnovat sběr primárních …more
Abstract:
The main aim of the thesis is to analyse the relationship between the constructs brand attitude, social presence, self discrepancy and envy. The thesis tries to reveal how these factors influence consumers' attitudes towards brands and how they can be used in influencer marketing strategies and tactics. The research methodology of this thesis will involve primary data collection through a questionnaire …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Jiří Přibil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92637