Mgr. Tereza Levická

Advanced ('rigorózní') thesis

Klamavá reklama

Misleading advertising
Abstract:
Práce je zaměřena na regulaci klamavé reklamy podle českého občanského zákoníku, která je charakterizována a posuzována ve vztahu k tuzemské úpravě bezprostředně předcházející danému zákonu, relevantním českým veřejnoprávním, tuzemským samoregulačním a unijním ustanovením. Dílčí posouzení jsou provedena ve vztahu k regulaci v německém zákoně proti nekalé soutěži. V návaznosti na při posuzovací činnosti …more
Abstract:
The thesis deals with regulation of misleading advertising under the Czech Civil Code, which is characterized and assessed in relation to the internal regulation immediately preceding the act, relevant Czech public law, internal self-regulation and union provisions. Partial assessments are also made with regulation in the German Act against Unfair Competition. Following the interpretative problems …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 10. 2017
  • Reader: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D., JUDr. Daniel Patěk, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Masaryk University

Faculty of Law

Advanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Law and Legal Science / Law